Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Ξενοφοβία, ρατσιστική προπαγάνδα και το μεταναστευτικό ζήτημα.

Όλοι μας συνειδητοποιούμε ότι ζούμε σε περίεργες εποχές βιώνοντας καθημερινά περίεργες καταστάσεις. Η φτώχεια και η ανεργία έχει γίνει πια σχεδόν αναπόσπαστο χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας ενώ το κράτος εντείνει τη καταστολή προς όλες τις κατευθύνσεις. Η πολιτική και οικονομική εξουσία βάλλει με όλους τους πιθανούς τρόπους (οικονομική κρίση, φτώχεια, φορολογία, καταστολή, διώξεις και βία) κατά της κοινωνίας. Και κάπου εκεί είναι που πετάγεται και η ακροδεξιά για να εκμεταλλευτεί τις περίεργες αυτές εποχές και να προπαγανδίσει το πολιτικό της δηλητήριο. Έτσι λοιπόν η προπαγάνδα της στοχοποιεί τους μετανάστες και τους πρόσφυγες ανάγοντας τους σε ένα από τα βασικότερα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Με άλλα λόγια η ακροδεξιά προσπαθεί να πείσει την κοινωνία ότι υπαίτιοι για τα προβλήματα της (φτώχεια, ανεργία, εγκληματικότητα κτλ) είναι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. Κάπως έτσι λοιπόν παρουσιάζονται τα φαινόμενα τύπου αγίου παντελεήμονα ενώ παρατηρείται και μια μικρή άνοδος της ακροδεξιάς (η χρυσή αυγή μπαίνει στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου αθηναίων αλλά και του κοντινού σε μας καλλικράτειου δήμου ξηρομέρου).

Φυσικά και κατανοούμε ότι η ελλάδα δεν αποτελεί πια και τον πιο ειδυλλιακό προορισμό για τους μεγάλους όγκους των μεταναστών μιας και μαστίζεται ήδη από έντονη ανεργία και φτώχεια. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να αγνοηθεί η παντελής απουσία μιας ανθρώπινης μεταναστευτικής πολιτικής και των ανάλογων υποδομών όπως και η βάναυση και απάνθρωπη μεταχείριση και συμπεριφορά που βιώνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στη προσπάθεια τους να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη (ναρκοπέδια, βουλιαγμένες βάρκες και πνιγμοί, εξαθλίωση, καταπίεση, εκμετάλλευση). Είναι πολλοί αυτοί που ξεχνούν ότι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες είναι συνάνθρωποι μας που αναγκάζονται να αφήσουν τους τόπους και τα σπίτια τους εξαιτίας πολέμων, πείνας, φτώχειας τα οποία δημιουργούνται και συντηρούνται από το δυτικό καπιταλισμό. Και σίγουρα πως μπορεί άραγε κάποιος να απαγορεύει σε ανθρώπους να ταξιδεύουν σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη?

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χώρα που σε παλαιότερες δεκαετίες έδωσε τεράστια μεταναστευτικά ρεύματα τόσο στην ευρώπη (γερμανία, αγγλία κτλ) όσο και στην αμερική (η.π.α, καναδας) και στην αυστραλία . Και φυσικά μας εκνευρίζει πολύ το γεγονός να ακούμε τύπους να λένε αραχτοί στη καφετέρια απολαμβάνοντας το καφέ τους ότι οι μετανάστες τους παίρνουν τις δουλειές τη στιγμή που κανείς από αυτούς δεν καταδέχεται να δουλέψει στην οικοδομή και στα χωράφια για 20 και 30 ψωρό- ευρώ.

Σαν επίλογο σε αυτή τη σύντομη αναφορά στο μεταναστευτικό ζήτημα και τη ξενοφοβία θα παραθέσουμε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο της κατάληψης Apertus που αναφέρεται στη κατάσταση που επικρατεί στη κοντινή ηγουμενίτσα.

«Ενάντια στο ρατσισμό, την ξενοφοβία και τον αποκλεισμό»
Ο κλοιός όλο και πιο πολύ στενεύει, οι αντιθέσεις συνεχώς μεγαλώνουν, τα εργασιακά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με δύσκολους και μακροχρόνιους αγώνες περιχαρακώνονται, το αύριο φαντάζει ακόμα πιο δυσοίωνο, ενώ η εικόνα με ένα υπεραυξημένο πλήθος αστέγων δεν φαντάζει πια και τόσο μακρινή… Η κοινωνία μετασχηματίζεται με βίαιο τρόπο: μέσω της εντατικοποίησης της εκμετάλλευσης, της καταπίεσης, της καταστολής και του ελέγχου, η φτώχεια και η ανέχεια διευρύνονται και πλαισιώνουν όλο και περισσότερα κοινωνικά κομμάτια. Από την άλλη μεριά, καλούμαστε να «κάτσουμε στα αυγά μας» και να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κατάσταση με μεμψιμοιρία, ηττοπάθεια και περίσσια υπομονή. Μας καλούν να γίνουμε θεατές της ίδιας μας της σφαγής. Κάποιοι επωφελούνται από αυτήν την κατάσταση και θέλουν στρέψουν το βλέμμα μας από τα πραγματικά προβλήματα σε καλέσματα ρατσιστικού κανιβαλισμού και εθνικιστικής μισαλλοδοξίας. Κάποιοι δημιουργούν πεδία για να κατευθύνουν την αθροισμένη οργή και αγανάκτηση προς τους μετανάστες, που προερχόμενοι από λεηλατημένους και καταστραμμένους τόπους, αναγκάζονται να καταφύγουν στον λεγόμενο «ελληνικό παράδεισο». Κάποιοι προσπαθούν να πείσουν τους «εγχώριους» καταπιεσμένους και εκμεταλλευομένους, πως για όλα τα δεινά, υπεύθυνοι είναι οι -ακόμα πιο κάτω από αυτούς- μετανάστες: υπεύθυνοι για την ανεργία και τα χαμηλά μεροκάματα, υπεύθυνοι για το παραεμπόριο και την πτώση του τζίρου των καταστημάτων, υπεύθυνοι για εγκληματικές ενέργειες, κλοπές και βανδαλισμούς, υπεύθυνοι για διακίνηση ναρκωτικών… Για άλλη μια φορά, η πραγματικότητα επιχειρείται να αντιστραφεί με την μεταχείριση των ανεδαφικών και πλήρη ατεκμηρίωτων ισχυρισμών της ρατσιστικής προπαγάνδας. Αυτοί οι «κάποιοι» δεν είναι άλλοι από τους φασίστες του λα.ο.σ. και της χρυσής αυγής, πλαισιωμένοι από ένα ασαφές νεφέλωμα εθνικοφρονούντων κατοίκων και καταστηματαρχών, μπράβων και νταβάδων, σε συνδυασμό με φαιδρές προσωπικότητες του δεξιού πολιτικού παρασκηνίου. Αυτοί, λοιπόν, οι «κάποιοι» που άλλοτε πυροβολούν και μαχαιρώνουν εις το όνομα «του πατρός, του υιού και του αγίου πνεύματος» και άλλοτε αυτόανακηρύσσονται υπερασπιστές των «φτωχών πλην τίμιων ελλήνων», είναι που θέλουν να χωρίσουν τους ντόπιους και να τους στρέψουν με κάθε τρόπο εναντίον των μεταναστών. Οι γειτονιές του πολυεθνικού προλεταριάτου στην Αθήνα, την Ηγουμενίτσα, την Πάτρα, την Άρτα και αλλού, μετατρέπονται σε πεδία όπου εκδηλώνεται η ρατσιστική και κατασταλτική πολιτική του κράτους και σε τόπους όπου συναντιούνται οι κοινές επιδιώξεις του κράτους και των αφεντικών με τις εθνικοκυριαρχικές φαντασιώσεις των φασιστών. Με λίγα λόγια το ένα χέρι νίβει το άλλο… Όλα τα παραπάνω, καθώς και άλλα πολλά, εκδηλώνονται με συνεχές τρόπο και στην Ηγουμενίτσα εδώ και αρκετό καιρό -και κυρίως από τότε που πυρπολήθηκε ο καταυλισμός στην Πάτρα και οι μετανάστες μετακινήθηκαν προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το Λαδοχώρι. Στις 10/11/10 το ρατσιστικό μίσος εκδηλώθηκε με συμπυκνωμένο τρόπο: φασίστας και ιδιοκτήτης βενζινάδικου, θέλοντας τάχα να προστατέψει την ιδιοκτησία του από τους «μιαρούς» πυροβόλησε τέσσερις μετανάστες τραυματίζοντας τον ένα από αυτούς αρκετά σοβαρά. (Και δεν ξεχνάμε τις 3-4-2008 όπου ο Αριβάν Οσμάν Αμπντουλάχ δολοφονήθηκε από μπάτσους.. Ενώ στις 12/01/2011 οπλισμένοι «άγνωστοι» προέβησαν σε ασκήσεις ελεύθερης σκοποβολής σε μετανάστες που βρίσκονταν συγκεντρωμένοι στην ευρύτερη περιοχή του Λαδοχωρίου με συνέπεια τον βαρύτατο τραυματισμό ενός από αυτούς. Η μετανάστευση, ως διευρυμένο ζήτημα, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με την καταστολή και τις φυλακίσεις στα κέντρα φιλοξενίας-στρατόπεδα συγκέντρωσης, καθώς και τα κρατητήρια στα κατά τόπους Α.Τ. της περιφέρειας. Ο επικείμενος φράχτης στον Έβρο, οι νάρκες, οι περιπολίες, οι συνοριοφύλακες, τα πογκρόμ βαθαίνουν την κατάσταση και κάνουν ακόμα πιο ζοφερή την πραγματικότητα των μεταναστών. Απέναντι στον κοινωνικό αποκλεισμό, την ξενοφοβία και την ρατσιστική βία, προτάσσουμε την αλληλεγγύη ως συνιστώσα του αγώνα των μεταναστών για αξιοπρέπεια και χειραφέτηση. Μια αλληλεγγύη, που αποτελώντας μια βαθμίδα προς συνεύρεση και σύμπραξη, στρέφεται ενάντια σε κάθε είδος ρατσισμό από όπου και αν αυτός πηγάζει ή προέρχεται.
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ, ΣΥΝΟΡΑ, ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ
Αγρίνιο 14/01/11
Κατάληψη Apεrtus(apertus.squat.gr)

* Στις 29 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί στην Ηγουμενίτσα πορεία για την αλληλεγγύη στους μετανάστες

4 σχόλια:

  1. σακατέψτε τους φασίστες και τους ρατσιστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανακοίνωση Α.Θ.10
    Ανακοινώσεις
    25.01.11
    Στο όνομα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και μακριά από κάθε είδους μικροπολιτικό παιχνίδι που παίζεται στις πλάτες ανθρώπων, αποφασίσαμε σαν σύνδεσμος να δείξουμε την έμπρακτη αλληλεγγύη μας στους 50 πρόσφυγες οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί, από τη Κυριακή 23 Ιανουαρίου, στο εργατικό κέντρο Θεσσαλονίκης και έχουν ήδη ξεκινήσει απεργία πείνας.
    Καλούμε όλο τον κόσμο του Ηρακλή να αγκαλιάσει αυτή τη κίνηση συγκεντρώνοντας, από την Τετάρτη 27/1 μέχρι και την Τρίτη 1/2, στα γραφεία του συνδέσμου όσο και στο Ιβανώφειο:
    • Κουβέρτες και σκεπάσματα
    • Παιδικά ρούχα
    • Συσκευασμένες τροφές μακράς διαρκείας (όχι κρέας και αλκοόλ).

    ''Δε γυρεύω μήτε το σταμάτημα,
    μήτε το γύρισμα προς τα πίσω,
    γυρεύω το νου, την ευαισθησία
    και το κουράγιο των ανθρώπων
    που προχωρούν μπρος."

    Γεώργιος Σεφέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή