Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

Το φαινόμενο St. Pauli

Στον καιρό που το μοντέρνο ποδόσφαιρο έχει μετατρέψει τα πάντα γύρω από το αθλημα σε καταναλωτικο προ’ι’ον,και τους φιλάθλους και οπάδους σε απαθείς καταναλωτές του ποδοσφαίρου-εμπόρευμα,η St.Pauli,μια ομάδα που αυτή τη στιγμή αγωνίζεται στη 2η κατηγορία της Γερμανίας συγκεντρώνει την υποστηριξη ανθρώπων από πολλές χώρες
Η ιστορία της ξεκινάει το 1899 μέσα από έναν γυμναστικό σύλλογο του Αμβούργου. Τo 1910 ιδρύεται και επίσημα ο αθλητικός σύλλογος και το 1924 δημιουργείται το ξεχωριστό ποδοσφαιρικό τμήμα με τη σημερινή του μορφή.
Η St.pauli δεν έχει να επιδείξει σπουδαίες αθλητικές διακρίσεις.


Ο χαρακτηρας της ομάδας όπως είναι γνωστός σήμερα αρχίζει να διαμορφώνεται στα μέσα της δεκαετίας του 80 όταν αλλάζει η έδρα της ομάδας και μεταφέρεται στην περιοχή που είναι οι αποβάθρες και το κέντρο της νυχτερινής ζωής της πόλης , στην οδο Reeperbahn .Αυτό σήμανε την συσπείρωση γύρω από την St.Pauli αντιφασιστών,αντιρατσιστών,αντισεξιστών και γενικα ενός συνόλου εναλλακτικών και προοδευτικών ανθρωπων.Οι οπαδοί της ήταν αυτοί οι οποίοι κράτησαν την ομάδα όρθια ,όταν αυτή την περίοδο 2001-2002 οδηγήθηκε σε πτώχευση, αφού με δικές τους ενέργειες τυπώθηκαν και πωλήθηκαν 140.000 μπλουζάκια σε διάστημα 6 εβδομάδων.

Η St.pauli είναι διαφορετική,έξω από τα πλαίσια της κανονικότητας του ποδοσφαίρου.Το σκορ στο γήπεδο της, το Millerntor αλλάζει χειροκίνητα,το μεγαλύτερο μερος των κερκίδων είναι τσιμεντενιο,χωρίς πλαστικά καθίσματα,θυμίζοντας κάτι από τον ποδοσφαιρικό ρομαντισμό.
Ο σύλλογος έχει πάρει θέση επίσημα εναντίον του φασισμού, του ρατσισμού και του σεξισμού και αποκλείει κάθε ακροδεξιά, φασιστική ή εθνικιστική εκδήλωση στο γήπεδό της ομάδας.
Ετσι και οι οπαδοί της Pauli θεωρούν αντιπάλους τους εκτός από τους συμπολίτες τους οπαδούς του Αμβούργου,τους οπαδούς της Hansa Rostock μεγάλο ποσοστό των οποίων δηλώνουν ακροδεξιοί
Υπάρχουν περίπου 200 επίσημα Clubs οπαδών, εκ των οποίων πολλά είναι εκτός Γερμανίας.

Η ομάδα αυτή είναι μία στάση ζωής που ξεπερνά κατά πολύ το ποδόσφαιρο. Αντιπροσωπεύει τον διαφορετικό, τον αντιφασίστα, τον αντιρατσιστή, τον αγώνα, τους αουτσάιντερ.

viva pauli!

2 σχόλια:

  1. Γεια σας αδέρφια και καλή συνέχεια στο blog σας. Το κείμενο για την st.pauli θα ήταν πιο σωστό να αναφερόταν για την περασμένη πενταετία και πιο πίσω. Δυστυχώς ο εμπορικός προσανατολισμός έχει "χτυπήσει" και αυτή την ομάδα. Χορηγοί μεγαλοεταιρείες, διαφημιστικά παντού (ακόμα και σε τοστιέρες και εσώρουχα...), έντυπα που διαφημίζουν τους χορηγούς τους κ.ο.κ. Εντούτοις κρατάνε αυτό το αντιφά στυλ τους, κάτι που επηρρεάζει και πολλούς οπαδούς διαφόρων χωρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ενοειτε(δυστηχως) πως θα εμπενε σε αυτο τον ''εμπορικός προσανατολισμός''
    οση μεγαλη δυναμη και αν εχεις απο τους οπαδους σου
    (κιαυτο οι οπαδοι της st pauli το εχουν αποδιξει)
    ολα τα λαμογια θα πεσουν πανω στην οποιαδηποτε ομαδα και θα κανουν 'χρυσες' δουλειες πανω σε αυτες...
    AGAINST MODERN FOOTBALL

    ΑπάντησηΔιαγραφή